logo.png

یادواره ۲۵۱ شهید جامعه عشایری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان سمنان، این مراسم که در سیزدهم بهمن ماه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایر استان و همراهی تعدادی دیگر از دستگاههای اجرایی و نیز تشکلهای مردم نهاد اجرایی شده بود، با عنایت به وضعیت ویژه ی کشور درخصوص همه گیری ویروس کرونا و به منظور رعایت الزامات پیشگیرانه بهداشتی، با حضور محدود مدعوین برگزار گردید. ضمن اینکه جهت بهره مندی بیشتر مخاطبان، برای نخستین بار به صورت زنده در بستر فضای مجازی با علاقمندان به اشتراک گذاشته شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قربانیان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، در دقایق کوتاهی ضمن خیرمقدم به مدعوین و سپاسگزاری از همراهان این برنامه، ضمن اشاره به تعداد درخور توجه و قابل تحسین شهدای عشایر ایل سنگسری و سایر طوایف عشایر استان، به تشریح نقش شهدا و به ویژه شهدای عشایر پرداخته و زنده نگاه داشتن یاد شهدا و حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم این یادواره دانستند.
سپس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله شاهمرادیان، معاون فرهنگی و آموزشی نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشتند: باید فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه بیشتر شناسانده شود و در این مسیر باید حرکت کرد.

ایشان با بیان این پرسش که خاستگاه و آبشخور فرهنگ شهادت چیست گفت: یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که برای جامعه بشریت وجود دارد، این است که چه چیزی باعث حجم بسیار زیادی از تحولات فرهنگی در جامعه حاضر شده است و جواب این است که منشا همه تغییرات و تحولات فرهنگی، نگرش توحیدی و اتصال به مبانی لایزال خداوندی است. این خاستگاه و این منشأ تحولات تمدن‌ساز بوده و انسان را به کمال و تجلی می‌رساند. باید رویکرد توحیدی کاربردی شود و الهیات کاربردی توسعه یابد چراکه این امر مهم، تمدن ساز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهمرادیان بابیان اینکه ترس استکبار جهانی از بعد وحیانی است؛ گفت: استکبار در طول سالیان و در طول تاریخ، هجمه‌های مختلفی را علیه این تفکر به وجود آورده است؛ چراکه نگاه توحیدی بزرگانی را می‌سازد که تمدن ساز هستند.

وی با بیان این که اصلاح فرهنگ اصلاح همه زیرساخت‌ها است؛ افزود: وقتی فرهنگ اصلاح شود بسیاری از مشکلات نیز رفع می‌شود.
سخنرانی کوتاه علی اکبر معصومیان به نمایندگی از عشایر استان، مدیحه سرایی مداح اهل بیت، پخش کلیپ و سرود از دیگر برنامه های این یادواره بود.

برنامه ی پایانی این مراسم نیز اختصاص به تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای عشایر استان داشت.
-->

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تماس با ما

آدرس
ایران-سمنان -بلوار بسیج- ساختمان شماره 2جهاد کشاورزي
شماره تماس
33440275 (023)
33440670 (023)
پست الکترونیک
Ashayer.semnan@iran.ir

شبکه های اجتماعی

Search