logo.png

دیدار مدیرکل با فرمانداران سمنان و سرخه

مدیرکل امور عشایر استان سمنان با فرمانداران شهرستانهای سمنان و سرخه دیدار و گفتگو نمودند.
در دیدار با دکتر دانایی؛ فرماندار سمنان که راس ساعت 8:30 صبح سه شنبه نخستین روز مرداد ماه در محل دفتر فرماندار صورت گرفت، ابتدا مهندس خادم به تشریح اجمالی فعالیت ها و خدمات امور عشایر و سیاست های کلی سازمان امور عشایر ایران در راستای تغییر نگرش خدمات رسانی به عشایر کشور پرداخته و عنوان نمودند:
?خوشبختانه با پیگیریهای مستمر سازمان امور عشایر ایران و تعامل خوب مجلس و دولت، عشایر در کنار روستاییان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بهره مند شدند که به منزله ی وجه نقد مستمر و به مثابه رودخانه ای جاری و دایمی است.
?با نظر مثبت فرماندار سمنان و نگاه ویژه ای که به جامعه تلاشگر، مولد و درعین حال کم توقع عشایر دارند، همانند سایر شهرستانهای مرکز و شرق استان، اعتبارات بسیار خوبی از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر شهرستان سمنان اختصاص یافت که به حمدلله با نظارت و تعامل سازنده ی فرمانداری و بخشداری مرکزی سمنان، امور عشایر نیز توانست امانتدار بوده، خدمات خوبی ارایه کرده و این اعتبارات که به منزله ی امانتی از جانب عشایر در اختیار داشته است را به بهترین وجه و با درنظرگیری اولویت ها هزینه سازد. گواه این مدعا نیز نظرسنجی میدانی در مناطق عشایری و نظرخواهی از مراجعان حضوری است که از خدمات دولت در حوزه ی عشایری رضایت کافی ابراز داشته اند.
?با درنظرگیری حجم بارشهای اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری و نیز با پیش بینی اعتبارات خوبی که امسال برای مناطق عشایری استان درنظر گرفته شده است، انشالله در بحث آبرسانی سیار مشکلی نخواهیم داشت.
? رویکرد سازمان در هدایت تدریجی اعتبارات مرتبط با آب از «آبرسانی سیار» به سمت گسترش «شبکه های انتقال» از سویی باعث پایداری تامین آب و رضایتمندی عشایر شده و از سویی دیگر نیز هزینه هایی که همه ساله در مناطق عشایری جهت آبرسانی سیار مصروف می شود را به بخشهای دیگر مانند راه و انرژیهای نو  گُسیل می دارد.
? طبق سیاست گذاری سازمان امور عشایر کشور که بر توانمندسازی و استقلال تشکل های عشایری تاکید دارد و پیرو آن، مکاتباتی که از جانب اداره کل با 13 شرکت تعاونی و یک اتحادیه  عشایری استان انجام گرفته است تامین نهاده های دامی عشایر بر عهده ی تشکل هاست. در راستای وظایف ذاتی هدایتی و حمایتی تشکیلات عشایری نیز تا سقف 20 میلیارد ريال تسهیلات به تشکلهای متقاضی تامین علوفه پرداخت خواهد شد.
?از سیاست های کلی دیگر سازمان، ارایه خدمات به عشایر در قبال پرداخت تسهیلات می باشد نه پرداخت پول نقد.
? بیمه اجباری دام و هویت گذاری دام در استان درحال اجرا بوده که لازم است کلیه ی عشایر نسبت به اجرای این طرح درخصوص دام سنگین خود تا 21 مرداد ماه و درخصوص دام سبک تا پایان سال جاری اقدام نمایند.درغیراینصورت دام بی هویت به منزله ی دام قاچاق شناسایی و اِعمال قانون خواهد شد.
? در خصوص برندسازی، بازاریابی و فروش محصولات عشایری که از وظایف هدایتی تشکیلات عشایری می باشد، با استفاده از ظرفیت خود عشایر و هدایت و وارد نمودن آنان در این فرایند، مراحل ثبت برند دو محصول چیکو و آروشه انجام یافته و به خواست خداوند در روزهای آتی تفاهم نامه ای با مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مبادله خواهد شد تا پس از استانداردسازی این دو محصول، به سوی ادامه ی فرایند و اخذ مجوزهای بهداشتی، تولیدی و درنهایت بسته بندی مناسب محصول رفته و پس از اجرایی شدن آن به سمت سایر محصولات عشایری برویم.
در ادامه آقای گیلوری ؛ رییس امور عشایر شهرستان سمنان به ارایه اجمالی عملکرد امور عشایر سمنان پرداخته و به نوبه ی خود از همراهی و حسن ظن فرماندار و جناب آقای زیاری بخشدار مرکزی وقت در پرداخت اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و سایر خدمات حوزه ی عشایر سمنان تقدیر و سپاسگزاری نمودند.
سپس دکتر دانایی انتصاب مهندس خادم را تبریک گفته و توفیق روزافزون ایشان در خدمت به قشر عشایر که قدردان ترین مردمان هستند را از خداوند متعال خواستار شدند. همچنین ایشان طی بیاناتی عنوان نمودند:
* از گذشته با سبک معیشت و جامعه عشایری بیگانه نبوده و در سالهای 64 تا 67 که درگیر تحصیل و دانشجویی بوده ام، بسیار علاقمند به جامعه عشایری بوده و تحقیقاتی نیز درخصوص معیشت عشایری داشته ام که جزو افتخارات اینجانب می باشد.
*درخصوص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هیچ سقفی درنظر گرفته نشده است و پیشنهاد پروژه های مناطق عشایری که از جانب امور عشایر ارایه می شود، کاملاً به میزان اعتبارات تخصیصی، تایید و پرداخت می گردد. چون دیدگاه من این است که عشایر کم توقع ترین و قدردان ترین مردمان هستند که البته ارایه خدمت به آنان نه از حیث قدردانی آنها، بلکه از حیث وظیفه ی سازمانی، شرعی و وجدانی ما نمایندگان دولت و نظام، شایسته ی آنان است.
*از جلسات پیشین شورای عشایر شهرستان به خاطر دارم که بحث ارایه تولیدات ناب و مطمئن عشایری در دستور کار بود که ظاهراً بنا به بروز موانعی از جمله عدم تامین فضای مناسب در شهر سمنان این مصوبه عملیاتی نشده است. اینجانب کماکان علاقمند به اجرای این مصوبه بوده و تهیه مجموعه ی تولیدات ناب و باکیفیت عشایر با برند خاص عشایر، بسته بندی مناسب و عرضه آنها در مجموعه ای کامل فروشگاهی که شایسته ی نام درخشان و باصداقت عشایر باشد را خدمت مطلوبی به آنان می دانم که تاثیرگذار و ماندگار خواهد بود.
پس از این دیدار و در ساعت 13:30، مدیرکل دقایقی را میهمان مویدی زاده؛ فرماندار شهرستان سرخه بود که در این دیدار نیز مشابه دیدار پیشین، خلاصه گزارش عملکرد و سپس بحث و تبادل نظر درخصوص مسایل و مشکلات عشایر شهرستان انجام گرفت. فرماندار نیز ضمن اعلام خرسندی عشایر از عملکرد و ارایه خدمات امور عشایر در این شهرستان، خصوصاً در مورد مرمت و بازکشایی محورهای عشایری، قول دادند در اسرع وقت در یکی از مناطق عشایری شهرستان حاضر و با عشایر از نزدیک دیدار نمایند.
-->

نظرات برای این پست بسته شده است

تماس با ما

آدرس
ایران-سمنان -بلوار بسیج- ساختمان شماره 2جهاد کشاورزي
شماره تماس
33440275 (023)
33440670 (023)
پست الکترونیک
Ashayer.semnan@iran.ir

شبکه های اجتماعی

Search