logo.png

اولین جلسه شورای عشایری شهرستان آرادان درسال۱۴۰۰

اولین جلسه شورای عشایری شهرستان آرادان درسال۱۴۰۰ به ریاست فرماندار شهرستان آرادان در محل سالن جلسات فرمانداری و با حضور مدیرکل امور عشایر استان و مدیران دستگاههای عضو شورا در تاریخ 1400/03/08 برگزار شد.

در این جلسه پس از ارایه گزارش عملکرد اداره امور عشایر شهرستان و بیان مشکلات و همچنین تبادل نظر دستگاههای عضو،  مدیرکل امور عشایر استان به بیان پتانسیلها و ظرفیتهای جامعه عشایری استان و شهرستان پرداخته و ابراز امیدواری کردند تا با مساعدت و حمایت فرماندار و در راستای مقابله با پدیده خشکسالی و ارایه خدمات شایسته تر به قشر زحمتکش و مولد عشایر، اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای و مالیات بر ارزش افزوده اداره امور عشایر شهرستان در سالجاری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
 
سپس فرماندار  با توجه به نیازهای جامعه عشایر، بر همکاری دستگاههای اجرایی با  اداره امور عشایر شهرستان تاکید و خواستار  ارایه  خدمات  در حوزه های مختلف  به  قشر کم توقع عشایر و رفع موانع تولید آنان شدند.
اوردوخانی در پایان نیز برای  تامین اعتبارات مورد نیاز امور عشایر قول مساعدت و پیگیری دادند.

در پایان جلسه شورای عشایری شهرستان آرادان، در راستای تفاهم نامه سازمان امور عشایر ایران و وزارت نیرو و پیگیری های اداره کل امور عشایر استان که منتج به تهیه ۵۰۰ دستگاه پکیج مولد برق خورشیدی برای عشایر استان گردید، دو دستگاه به صورت نمادین به دو نفر از عشایر این شهرستان توسط فرماندار و مدیرکل امور عشایر استان تحویل گردید.

مدیرکل امور عشایر استان در این رابطه اظهار داشتند: تعداد ۵۳ دستگاه از سهم استان به عشایر آرادان اختصاص یافته و در روزهای آتی به عشایر فاقد برق در نقاط استقرار ییلاقی و قشلاقی تحویل خواهد شد.
دکتر سعیدی همچنین این اقدام را در راستای طرحی مشارکتی به صورت نود درصد یارانه دولتی و ده درصد سهم عشایر و تحت طرح جایگزینی سوخت فسیلی و استفاده از انرژی های نو بیان داشتند.

پیش از این جلسه نیز دکتر سعیدی در دیداری با فرماندار شهرستان آرادان، درخصوص مسایل و مشکلات عشایر شهرستان به تبادل نظر پرداختند.
-->

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تماس با ما

آدرس
ایران-سمنان -بلوار بسیج- ساختمان شماره 2جهاد کشاورزي
شماره تماس
33440275 (023)
33440670 (023)
پست الکترونیک
Ashayer.semnan@iran.ir

شبکه های اجتماعی

Search