logo.png

دیدار مدیرکل با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان

مدیرکل امور عشایر استان با حاج آقا شاهچراغی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان دیدار کرد.
مهندس خادم در ابتدا ضمن تقدیر از آیت الله شاهچراغی بدلیل اختصاص وقت خود به خادمان عشایر استان، روابط خود با امام جمعه آرادان در زمان تصدی مسوولیت جهاد کشاورزی آن شهرستان را بسیار نزدیک دانسته و اظهار امیدواری کردند تا با برقراری ارتباط نزدیک و بهره گیری از بیانات و رهنمودهای آیت‌الله شاهچراغی نیز بتوانند در سنگر جهادی خدمتگزاری به عشایر استان موثر واقع شده و منشا خدمات باشند.
*ایشان همچنین با اشاره به اینکه بیش از نیمی از دام سبک استان متعلق به عشایر است، هر سیاه چادر عشایری را به منزله ی یک کارگاه تولیدی دانسته که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی فرموده ی مقام معظم رهبری هستند.
*عشایر با آنکه بازیگران توانایی در صحنه ی تولید کشور هستند اما باری بر دوش دولت ندارند.بسیار کم توقع ولی درعین حال پربازده و مولد هستند.
*تاکید بنده به همکاران خودم در بدو ورود به دستگاه و خصوصاً به همکاران و روسای واحدهای شهرستانی که کار اجرایی و عملیاتی را بر عهده دارند این بوده که درب اطاقشان باید به روی عشایر باز باشد. این جمله که عبادت بجر خدمت خلق نیست سرلوحه ی کار بنده است.
*همه ی افراد و اقشار در نگاه من یکسان هستند و وظیفه خود می دانم به همه خدمات رسانی داشته باشیم مگر اینکه عناد شخص یا جریانی نسبت به نظام برای من اثبات شده باشد.
*خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان شایسته ی نگاه خاص و توجه ویژه هستند و در مناسبت های سالانه برنامه های خاصی برای دیدار با آنان داریم.
ایشان همچنین در ادامه به مواردی همچون تسهیلات اعطایی به عشایر، اعتبارات و عملکرد اداره کل در خدمت رسانی به عشایر اشاره نمودند.
 سپس آیت الله شاهچراغی ضمن خوش آمدگویی به جمع حاضر، امتیازات و افتخارات عشایر را زیاد دانستند، چون در همه ی صحنه ها حضور داشته اند، در پیروزی انقلاب اسلامی، در حماسه ی دفاع مقدس با بذل جان و مال خود و اینک هم که به ندای رهبری لبیک گفته و در رونق تولید خالصانه و صادقانه زحمت می کشند.البته همه ی اقشار و گروهها سهمی دارند اما سهم عشایر پررنگ تر است.
*از خصوصیات بارز عشایر سخاوتمندی و مهمان نوازی آنهاست. عشایری مراجعه می کنند که با آنکه زکات واجب به گوسفندان شان تعلق نمی گیرد -چون شرط تعلق زکات به گوسفند آن است که تمام سال از علف بیایان استفاده کند_ اما سخاوتمندانه به پرداختن زکات اهتمام دارند.
* شما به کسانی خدمت می کنید که خود به نظام خدمت می کنند. پیامبر اسلام فرمودند بهترین مردم کسی است که نفعش بیشتر به سایر مردم برسد.اینها به فرموده ی امام راحل ذخایر انقلاب هستند.
* قطعاً کسانی که تا این حد خدمت می کنند به نظام، مطالباتی هم دارند، هرچند از روی سخاوت آنرا بروز ندهند.این وظیفه ی شماست که با خدماتی که ارایه می دهید رضایت آنها را جلب نمایید چون رضایت خلق رضایت خداست و «و رضوان الله اکبر»
* کلیه ی دستگاههای اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس هم وظیفه دارند با شما در راستای خدمت رسانی به عشایر تعامل و همکاری داشته باشند.
* امسال که وضعیت صحرا و مراتع خوب است باید شکرگذار بود، عشایر هم باید شاکر باشند و از سایرین و مستمندان دستگیری داشته باشند.
* مشورت در کارها پشیمانی را کمتر می کند.مدیران باید در امور با سایر کارکنان خود مشورت داشته باشند تا کارها با حداقل شکست و ضرر انجام بشود.
در نهایت برای شما در خدمت به این قشر که بهترین و صادق ترین مردمان هستند از خداوند متعال آرزوی توفیق دارم.
-->

نظرات برای این پست بسته شده است

تماس با ما

آدرس
ایران-سمنان -بلوار بسیج- ساختمان شماره 2جهاد کشاورزي
شماره تماس
33440275 (023)
33440670 (023)
پست الکترونیک
Ashayer.semnan@iran.ir

شبکه های اجتماعی

Search