logo.png

کارگروه ساماندهی دفترچه های عشایری و صدور کارت شناسایی عشایر

اولین کارگروه پایش و ساماندهی دفترچه های عشایری و صدور کارت شناسایی هوشمند برای عشایر در سازمان امور عشایر ایران به ریاست دکتر علایی مقدم قائم مقام سازمان و با حضور مهندس میرآخورلی مدیر حوزه ریاست و برخی از مدیران کل ستادی و استانی از جمله دکتر حسینی مدیرکل امور عشایر استان سمنان در روز سه شنبه بیست و یکم اسفندماه در محل سازمان امور عشایر ایران برگزار گردید.

* براساس گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایر، صدور کارت هوشمند و پایش دفترچه های عشایری از مدت ها پیش در دستور کار این سازمان قرار داشته است اما با توجه به بخشنامه هیات دولت و وضع مقررات جدید برای حمل و نقل و خرید و فروش دام و پیشگیری از ایجاد مشکل در تردد عشایر بویژه در زمان کوچ، این روند تسریع شده است.

* در همین راستا و با دستور رییس سازمان امور عشایر ایران، کارگروه "صدور کارت هوشمند و ساماندهی دفترچه های عشایری" تشکیل شده است که نخستین جلسه این کارگروه سه شنبه ۲۱ اسفند در تهران برگزار شد


* دکتر علایی مقدم در این جلسه با اشاره به اینکه حدود 230 هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور زندگی می کنند، بیان داشت: اگر اطلاعات پایه و جامعی از عشایر نداشته باشیم نمی توانیم به درستی برای آنان سیاستگذاری و برنامه ریزی کنیم.

* دکتر علائی مقدم با بیان اینکه متاسفانه یک اطلاعات یکدست برای شناسایی عشایر وجود ندارد، گفت: کارت هوشمند عشایری می تواند در مواردی همچون صدور پروانه چرا، آبرسانی، سوخت رسانی و دیگر خدماتی که به عشایر داده می شود کاربرد داشته باشد.همچنین از کارت های هوشمند عشایری می توان برای بودجه ریزی های سالانه و تدوین برنامه های 5 ساله نیز استفاده کرد.

* وی با اشاره به سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: اگر کارت هوشمند برای عشایر صادر کنیم، این اطلاعات می تواند در سرشماری عشایر نیز کمک کند.

* روابط عمومی سازمان امور عشایر در پایان این گزارش آورده است، بطور حتم با صدور کارت الکترونیکی برای عشایر و ساماندهی دفترچه های عشایری، کسانی که عشایر نیستند ولی دفترچه عشایری دارند و یا کسانی که دو یا سه دفترچه عشایری دارند شناسایی و پالایش می شوند که این موضوع در خدمات رسانی هرچه بهتر به جامعه مولد عشایری از سوی سازمان و واحدهای استانی، اتحادیه های عشایری و سایر ارگان های، موثر خواهد بود.

علایی مقدم بر ضرورت صدور کارت هوشمند برای عشایر تا ۶ ماه آینده  تاکید نمود.
-->

نظرات برای این پست بسته شده است

تماس با ما

آدرس
ایران-سمنان -بلوار بسیج- ساختمان شماره 2جهاد کشاورزي
شماره تماس
33440275 (023)
33440670 (023)
پست الکترونیک
Ashayer.semnan@iran.ir

شبکه های اجتماعی

Search